OKD – Příběh uhlí



OKD a.s. (Ostravsko-karvinské doly, akciová společnost), založena 1952, jejíž hlavním činností je těžba černého uhlí si nechali udělat tento reklamní spot, pro prezentaci nejen u nás, ale i v zahraničí. Nutno dodat, že se jim podařilo vytvořit opravdu zajímavý kousek s uměleckým nádechem.

Režie: Jiří Hanych
Vytvořila: BeefBrothers s.r.o.
Hlas, který nás provází reklamou: Alois Švěhlík
Pan uhlí: Daniel Vivian

kompletní text
„Jsem nic, jen špína, černý pan nikdo z podzemí.
Šlapou po mně a nevidí.
I když jim svítím, dívají se jinam.
Jsem všude, jsem energie, jsem oceán, na ramenou nesu stavby.
Jsem černé uhlí.
Nemusím být vidět, prostě sloužím!

OKD – ze země, pro zemi.“

Zajímavosti:
– Finální spot má 30 vteřin, ale existuje i prodloužená verze o délce 45 vteřin v angličtině, kde jsou i vynechané záběry (kouknout se můžete zde).
– Ve spotu hraje i 9 zaměstnanců společnosti OKD.
– Na stránkách OKD a.s. se dozvíte, že jsou jediným producentem černého uhlí v ČR.
– Cílem reklamní kampaně je ukázat k čemu všemu černé uhlí slouží.
– Jedná se historicky o první reklamu OKD v televizi.
– Požadavek na herce, který bude hrát uhlí byl: Charismatický cizinec.
– Důvod proč si vybrala firma BeefBrothers do hlavní role cizince (Daniel Vivian je Srb), je aby jeho tvář nemohla být spojována s jinou českou reklamou.
– Reklama vznikla velice narychlo. Výběrové řízení začalo v srpnu a 12. října už reklama byla v televizi.
– Podle některých lidí, se prý nápadně podobá reklamě na pana W, respektive firmy EPURON. (k porovnání se můžete kouknout zde).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *