OKD a.s. (Ostravsko-karvinské doly, akciová společnost), založena 1952, jejíž hlavním činností je těžba černého uhlí si nechali udělat tento reklamní spot, pro prezentaci nejen u nás, ale i v zahraničí. Nutno dodat, že se jim podařilo vytvořit opravdu zajímavý kousek s uměleckým nádechem.
Režie: Jiří Hanych
Vytvořila: BeefBrothers s.r.o.
Hlas, který nás provází reklamou: Alois Švěhlík
Pan uhlí: Daniel Vivian
kompletní text
„Jsem nic, jen špína, černý pan nikdo z podzemí.
Šlapou po mně a nevidí.
I když jim svítím, dívají se jinam.
Jsem všude, jsem energie, jsem oceán, na ramenou nesu stavby.
Jsem černé uhlí.
Nemusím být vidět, prostě sloužím!
OKD – ze země, pro zemi.“
Zajímavosti:
– Finální spot má 30 vteřin, ale existuje i prodloužená verze o délce 45 vteřin v angličtině, kde jsou i vynechané záběry (kouknout se můžete zde).
– Ve spotu hraje i 9 zaměstnanců společnosti OKD.
– Na stránkách OKD a.s. se dozvíte, že jsou jediným producentem černého uhlí v ČR.
– Cílem reklamní kampaně je ukázat k čemu všemu černé uhlí slouží.
– Jedná se historicky o první reklamu OKD v televizi.
– Požadavek na herce, který bude hrát uhlí byl: Charismatický cizinec.
– Důvod proč si vybrala firma BeefBrothers do hlavní role cizince (Daniel Vivian je Srb), je aby jeho tvář nemohla být spojována s jinou českou reklamou.
– Reklama vznikla velice narychlo. Výběrové řízení začalo v srpnu a 12. října už reklama byla v televizi.
– Podle některých lidí, se prý nápadně podobá reklamě na pana W, respektive firmy EPURON. (k porovnání se můžete kouknout zde).